Abstracts

Murat Germen, Bilkent Universitesi,
Second Life ortam?nda fotograf üzerinden üçboyutlu mimari kurgu

Bu çal??malar, sanal üçboyutlu interaktif ortamlar?n en çok kullan?lanlar?ndan birisi olan Second Life ortam?nda, kendi fotograflar?m? üçboyutlu yüzeyler üzerine sard?rarak elde edildi. Burada amaç fotograf üzerinden yeni bir mimarl?k kurgulamay? denemekti. Zaha Hadid'in erken dönem i?leri ve Lebbeus Woods'un tasar?mlar? ka??t mimarl???na örnek olarak gösterilebilecek i?ler oldu hep. ?n?a edilmemesine kar??n, ka??t mimarl???n?n ve aktörlerinin mimarl?k dünyas?nda pekala önemli yer tutabildiklerine ?ahit olduk. ?ahsen mimarl?k art?k yapmad???m ve tamam?yla fotografa odakland???m için, fotograf mimarl??? diye bir kavram ortaya atmaya karar verdim. ?nternet üzerinden izledi?im kadar? ile de bu özgün bir fikir ve bir anlamda biricik bir çal??ma benim için. ?imdiye kadar 4 adet konferans ve sanat etkinli?inden davet ald? (M?s?r -ASCAAD 2007-, Meksika -Computer Art Congress 2008 // CAC2-, ?ngiltere -EVALondon 2008- ve ?rlanda'da -ISEA 2009- olmak üzere) ve bunlar aras?nda en önemlisi yeni medya dünyas?n?n en prestijlli elektronik sanat etkinliklerinden ISEA'n?n (International Symposium on Electronic Art) 2009 y?l? etkinli?i.

Tanju Erdem, Momentum A.S., Etkilesimli Egitimde Senaryo Belirleme ve Uc Boyutlu Simulasyon

Bilgisayar oyunu bazl? e-e?itim, ?u anda dünyada en revaçta olan elektronik e?itim modeli olarak ortaya ç?kmaktad?r. Klasik anlat-sorgula yakla??m?n?n aksine oyun tabanl? e?itim, ö?renme sürecinde ö?renciye daha aktif bir rol vermekte ve konular? isteyerek ve deneyerek ö?renmesine imkan sa?lamaktad?r. Günümüzde bir çok kamu kurumu ve özel kurulu?, kadrolar?n? insan-insan etkile?imi gerektiren ortamlara daha etkili ve az maliyetli bir ?ekilde haz?rlamak için bilgisayar oyunu tabanl? e?itim programlar?na ba?vurmaktad?r. Ba?ar?l? bir oyun tabanl? e-e?itim sistemi için ise e?itmenlerin kolayca ders/senaryo kurgulayabilece?i ve animatörlerin h?zl? ve gerçekçi üç boyutlu içerik haz?rlayabilecekleri yaz?l?m araçlar?na ihtiyaç vard?r. Bu konu?mada, TÜB?TAK ve AB taraf?ndan son dört y?l içerisinde desteklenen projelerle Momentum’da geli?tirilen ve bir oyun tabanl? e?itimin sisteminin parçalar?n? olu?turan teknolojiler tan?t?lacakt?r. Özellikle, (i) do?rusal olmayan senaryo kurgulama ve test etme, (ii) üç boyutlu gerçekçi insan ve sahne modelleme ve GPU tabanl? canland?rma, ve (iii) sesle senkronize dudak hareketi ve yüz ifadesi elde etme konular?nda geli?tirdi?imiz algoritmalar? ve sonuçlar?n? sunaca??z.

Tanju Erdem, 1986 y?l?nda Bo?aziçi Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisli?i Bölümü’nden mezun oldu. Doktoras?n? 1990 y?l?nda University of Rochester, A.B.D., Elektrik Mühendisli?i Bölümü’nden ald?. Doktoras? s?ras?nda yüksek seviyeli spektrum kullanarak sistem tan?ma ve görüntü iyile?tirme konular?nda yeni yöntemler geli?tirdi. 1990-1998 y?llar? aras?nda Eastman Kodak Company, Rochester, A.B.D., video i?leme laboratuvar?nda video s?k??t?rma, nesne takibi, ve sanal gerçeklik konular?nda ara?t?rma yapt?. 1992-98 y?llar? aras?nda ISO-MPEG komite üyeli?i yapt?. 1998 y?l?nda Momentum A.?.’yi kurdu. Halen, üç boyutlu modelleme, gerçekçi yüz animasyonu, oyun geli?tirme ve interaktif e?itim konular?nda yeni teknolojiler geli?tirmektedir. Dr. Erdem, IEEE üyesidir ve video i?leme ve bilgisayar grafi?i konular?nda 7 adet A.B.D. patenti ve 50’den fazla makalesi vard?r.

Cetin Tuker, Mimar Sinan Universitesi,

Cuneyt Guzelis, Dokuz Eylul Universitesi,
Visualization Using Self-Generating Hierarchical Radial Basis Function Networks

Tevfik Akgun, Okan Universitesi,
Oyun Gelistirme Teknolojileri

Irfan Kaya, Yildiz Universitesi,
Etkilesimin Arsivlenmesi Icin Bir Model

Tolga Capin ve Ogrencileri, Bilkent Universitesi,
Belirlenecek

Ugur Gudukbay ve Ogrencileri, Bilkent Universitesi,
Belirlenecek

Bulent Ozguc ve Ogrencileri, Bilkent Universitesi,
Belirlenecek

Selim Balcisoy ve Ogrencileri, Sabanci Universitesi,
Belirlenecek

Birgul Colakoglu ve Ogrencileri, Yildiz Teknik Universitesi,
Belirlenecek

Cemil Turun, Yogurt Teknolojileri,
Belirlenecek

Cagatay Basdogan ve Ogrencileri, Koc Universitesi,
Belirlenecek

Murat Tekalp ve Ogrencileri, Koc Universitesi,
Belirlenecek

Attila Bir, ITU,
Belirlenecek

Muhittin Gokmen, ITU,
Belirlenecek

Serdar Celebi, ITU,
Belirlenecek

Istanbul Teknik Universitesi Goruntuleri: www.itu.edu.tr
Hazirlayan Ergun Akleman - En son Mayis 15, 2009'da degistirildi